Wednesday 10 October 2012

Idea Hantaran Kahwin


Inginkan kelainan dalam senarai barang hantaran kahwin? Cubalah polisi takaful (Islamic insurance) sebagai salah satu barang hantaran (cetak sijil polisi takaful dan bingkaikan semasa menjadikan ia sebagai item hantaran, lagi cantik jika disertakan dengan riben). Ia dapat membantu meringankan beban suami/isteri kelak dikala kesusahan/bencana seperti kematian dan kecacatan kekal (lumpuh dsbnya).

Peserta takaful juga boleh menggunakannya untuk mendapatkan kemudahan kesihatan di hospital swasta. Jika tiada apa-apa yang berlaku sepanjang tempoh penyertaan dalam polisi takaful tersebut.

Sebagai contoh, peserta yang menyertai pelan takaful dengan mengambil polisi 20 tahun, peserta boleh mendapat jumlah yang telah dibayar sebelum ini  sedikit pulangan dari pelaburan dalam skim takaful (inshaAllah) untuk membuat modal memulakan bisnes di masa akan datang.

Polisi-polisi takaful boleh disertai dengan jumlah kurang dari RM100 sebulan. Lebih penting lagi, takaful diasaskan atas prinsip ta'awun (tolong menolong antara satu sama lain). InshaAllah, anda akan mendapat ganjaran dari Allah kerana membantu orang lain yang dalam kesusahan.


Zusuff Kan Zainal Kan merupakan seorang profesional dalam bidang kewangan Islam. Beliau adalah usahawan dalam bidang informasi atau infopreneur.



1 comment:

  1. Salam..idea2 anda mmg menarik..sy nak mintak kebenara share sedikit info dengan yang lain...

    ReplyDelete

Borang Tempahan